Keep on yolo'ing ! - Reisverslag uit Québec, Canada van Loes Daniels - WaarBenJij.nu Keep on yolo'ing ! - Reisverslag uit Québec, Canada van Loes Daniels - WaarBenJij.nu

Keep on yolo'ing !

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 December 2013 | Canada, Québec

Hellohello,

Een van de laatste updates vanuit Canada, want nog maar 2,5 week te gaan hier voordat ik de pakken sneeuw en al het leuks en moois wat ik hier heb meegemaakt ga verlaten... Maar tot die tijd, nog meeer dan genoeg te doen want mn tentamens komen eraan, het is niet alleen maar feest helaas. Alhoewel, afgelopen weekend was het dat wel :D for those who don't have facebook, I have been to New York and it was AWESOME. Wil je meer details? Lees dan verder...

Eigenlijk was het totaal niet de bedoeling om een weekendje new york mee te pikken, qua budget en tijd paste het niet helemaal in het plaatje. Dat plaatje veranderde echter toen iemand zn ticket super goedkoop verkocht en ik mezelf dwong tot een goede planning maken; efficient time management :) Het 'yolo' gevoel heeft me in zijn macht... Razendsnel koffer pakken dus en op naar the big apple. Donderdagavond vertrokken we, en na een vermoeiende busrit kwamen we rond 11u vrijdagmorgen aan in ons hotel. Koffers droppen en de stad in. Want so little time and so much to see and to do, dus New York lets gooo! Het was black friday en dat betekent dat alle winkels op 5th avenue overstroomde aan koopzieke shoppinglovers die hun geluk niet op konden. Natuurlijk mocht 'shoppen in New York' ook niet op ons lijstje ontbreken dus deden we vrolijk mee voor een paar uurtjes. Het straatbeeld is trouwens precies zoals je het je voorstelt uit iedere random amerikaanse film: gele, toeterende taxi's, wolkenkrabbers, designershops, starbucks na elke 10 meter en alles is verlicht met oversized, neon lights: i love ittt. Na ons shoppingavontuur gingen we naar Central park, ook iets wat je als typische toerist in NYC niet mag missen. Me-ga groot natuurlijk, dus ik denk dat we ongeveer 1/25 deel van het park gezien hebben, maar een indruk hebben we in elk geval gekregen; heerlijk relaxed sfeertje! Daarna op naar Times Square. Nog groter, nog meer neonlights en nog veeel meer mensen. Maar wat was dat gaaf om te zien, vooral savonds. Julia, Lisa en ik hebben daar even onze 15seconds of fame meegepikt (zie foto op facebook), waarna we natuurlijk niet meer normaal over straat konden, dus de rest van het weekend undercover en met grote zwarte zonnebrillen over straat gemoeten. Krijg je dat weer ;)
'S avonds hadden we een rooftop party in het Empire Hotel (het echte gossip girl hotel voor degene die weten waar ik het over heb). Net als in Boston was het nu ook weer spannend of ik met m'n kinderachtige leeftijd van 20 wel binnen zou komen. Autorijden op je 16e, alcohol op je 21e.. raar land blijft het maar ;) Maar aangezien ze me herkende was het natuurlijk geen probleem (ha-ha) en hadden we met zn allen een heerlijk feeestje, met gratis drankjes all night long!! Dag erna toch weer vroeg het bed uit, want in the city that never sleeps, 'sleepen' wij natuurlijk ook niet veel. Dag 2 bestond uit sightseeing in Little Italy and Soho, een goedkope lunch (do it the student way) en daarna op naar Staten Island om het Vrijheidsbeeld te bewonderen. Echt heel indrukwekkend om te zien, en vanaf daar heb je een heel gaaf uitzicht op New York. Na terugkomst op het vaste land, zijn we naar 'ground zero' geweest, het 9/11 herdenkingsmonument. Want ook al is het ongeveer het hele weekend feest geweest, dat hoort er ook bij. En echt, kippenvel vanaf het eerste moment dat ik daar was. Zo raar om te beseffen dat dat 12 jaar geleden op precies die plek gebeurt is. Zie de foto's voor het indrukwekkende monument dat ze daar gemaakt hebt; zeker de moeite waard en respectvol om dat te bekijken.

'S avonds was het dan toch weer tijd voor leuke dingen! Een ritje met de limo stond op de planning. Kon me vervelendere dingen bedenken ;) Met onze drankjes en privé chauffeur waande we ons even echte sterren in deze gave wereldstad. We werden afgezet bij een club/bar waar we de avond voortzetten. Wederom gratis drankjes voor de girls dus prima avondje natuurlijk :) Dag 3 hadden we nog een paar dingen op de planning die we wilde doen: een rooftop vinden zodat we een goed uitzicht hadden over de stad en de echte 'How I met your mother' bar bekijken. Check, and check! Eerste check vonden we op het dak van een hotel waar we gratis naar binnen mochten (win :D ) en de tweede check een paar straten verder. Wel gaaf om te zien dat cafeetje, maar niet helemaal zoals het er op tv uitziet. Daarna was het alweer tijd om terug te keren naar 'huis'. Maar oooh wat was het de moeite waard en wat heb ik genoten!! Weet heel zeker dat ik daar nog zeker een keer terug kom, NYC staat bovenaan mn lijstje met favo steden tot nu toe ;)

Over de weken tussen Boston en NewYork verder niet echt spannende updates trouwens. Die weken bestonden vooral uit gewone dagen op de uni, sporten, uiteten en stappen. Heb hier dus ook een vrij 'gewoon' leven tussen alle tripjes door, haha :)

Zoals ik eerder al zei, nog maar 2,5 week te gaan in Québec. Het voelt echte als (m'n tweede) thuis en ik ga het zo missen straks; alle mensen die ik heb leren kennen en alle leuke dingen die ik met hen heb meegemaakt. De komende tijd zal vooral bestaan uit leren, want aankomende zondag (?!?! ja zondag) beginnen m'n tentamens. Daarna nog een weekje hier om te feesten, leuke dingen te doen en helaas ook om afscheid te nemen van iedereen. Dan naar de andere kant van Amerika, om daar nog 4 weekjes te genieten met Nienke. 16 januari zal ik weer op Nederlandse bodem zijn en dan zit het avontuur er alweer op. En eerlijk is eerlijk, dan is het mooi geweest en ben ik toch wel weer blij om terug te zijn, dat zal ook mn bankrekening beamen denk ik zo;) Maar echt zo gek hoe de tijd voorbij kan vliegen... Daarom blijf ik genieten van alles, want 'you only live once'... Keep on yolo'ing!

X uit Canada.


(New York foto's komen asap)

  • 03 December 2013 - 10:54

    Marlies:

    Heeey Loes!!
    Wat gaaf om te lezen allemaal! Ik kan alleen maar zeggen: keep on yolo-ing haha want deze kans krijg je niet iedere dag. Succes met je examens, travel ze nog ;-) en tot volgend jaar!
    x Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 13141

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Canada & USA

Landen bezocht: