Québec, je me souviens! - Reisverslag uit Québec, Canada van Loes Daniels - WaarBenJij.nu Québec, je me souviens! - Reisverslag uit Québec, Canada van Loes Daniels - WaarBenJij.nu

Québec, je me souviens!

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 December 2013 | Canada, Québec

hellooo dutchies,

Het is -25 en er ligt een pak sneeuw waar je bang van wordt; juist ja ik zit nog steeds in Québec! Maar niet meer voor lang, nog maar 2 nachtjes slapen en dan is het afgelopen.. de afgelopen dagen en de komende dagen bestonden en bestaan vooral uit afscheidsdinertjes en drankjes, omdat langzaam maar zeker iedereen terug naar huis gaat of verder gaat, op reis. ik kan amper geloven dat die 4 maanden al bijna voorbij zijn; ze zijn echt voorbij gevlogennn! en dat is natuurlijk alleen maar een goed teken, want ik heb het zooo leuk gehad hier. nadat vorige week de tentamenperiode aan zn einde kwam, was het natuurlijk tijd voor een laatste weekendje feesten met iedereen! donderdagavond naar de pub op de uni en vrijdagavond hadden we n huisfeestje en daarna opstap. zaterdag zijn we overdag de stad in geweest met het doel om te schaatsen, maar het was veeeeel te koud dus in plaats daarvan zijn we lekker koffie gaan drinken en daarna uit gaan eten. savonds weer afscheid genomen van een aantal, en toen nog wat drankjes gedaan. zondag beetje rustig dagje, en savonds wederom een afscheidsdinertje. gisteren zijn we weer de stad in gegaan, poging 2 tot schaatsen.. en die slaagde gelukkig! was minder koud dan de dagen ervoor dus prima vol te houden en zo leuk om weer eens te doen, zeker met de kerstsfeer in de stad erbij. Daarna hadden we natuurlijk een goede reden voor een hot chocolate! Savonds alweer een afscheidsdiner, en zo ging het ook vnv en morgen weer. Donderdag is t zover en vertrek ik richting LA, wat me een temperatuursverschil van ongeveer 40 graden oplevert; geen 3 lagen plus winterjas meer! maar hoe gek het misschien ook klinkt, toch had het wel echt iets.. elke morgen weer een laagje sneeuw erbij, en weer een paar graden eraf. Ik zou het niet volhouden in januari en februari hier, als de temperaturen gemiddeld niet boven -25 uitkomen, maar voor nu was het echt zo erg niet. en op vakantie naar de zon kan altijd nog, dit doe ik waarschijnlijk nooit meer ;)
Ik kan eigenlijk met woorden omschrijven hoe de afgelopen 4 maanden geweest zijn voor me, maar ik ga toch een poging doen. van te voren had ik nooit gedacht dat ik me zo snel ergens thuis zou voelen, dat ik echte vrienden&vriendinnen zou krijgen en dat er een plek is waar de tijd nog sneller kan gaan dan thuis. Ook had ik nooit gedacht dat ik m'n Duits zou verbeteren in plaats van m'n Frans haha.. Ik was in t begin vastbesloten om echt te proberen m'n Frans te verbeteren, maar aangezien ongeveer 2/3 deel van m'n vrienden/vriendinnen uit Duitsers bestond spreek ik nu eerder vloeiend Duits dan Frans. Achja, in elk geval wel één taal verbeterd :) Ook had ik nooit gedacht dat ik tijdens m'n exchange al zoveel gave dingen zou zien en doen: whalewatching in Tadoussac, weekendje Montréal, Toronto, weekje Cuba, weekendje Boston en uiteraard New York. En dan moet de echte reis nog beginnen... I'm such a spoiled brat! De reden dat ik hierheen kwam was natuurlijk vooral de studie, ofja dat hield ik mezelf (en anderen) voor, maar wat ik op studiegebied geleerd heb is absoluut niks vergeleken met wat ik over mezelf geleerd heb de afgelopen tijd. Na m'n verschrikkelijke reis hier naar toe dacht ik echt waar ben ik aan begonnen en geef me alsjeblieft het eerste vliegtuig terug naar NL.. maar een paar dagen daarna voelde ik me juist super sterk en was ik eigenlijk heel trots dat ik het helemaal in mn uppie gered had. Vanaf toen werd het alleen maar leuker, vele malen leuker, en ik heb nul spijt van m'n exchange bestemming!
Nu staat het tweede avontuur al voor de deur, en ik heb er onwijs veel zin in, al voelt het nog een beetje onwerkelijk dat ik over 2 dagen niet meer in Québec zal zijn, en er waarschijnlijk ook nooit meer terugkom. Maar wat heb ik een ongelooflijk, te gekke tijd gehad, ik heb ervaringen opgedaan die niemand me ooit nog kan afnemen en ik heb mensen leren kennen die ik nooit zal vergeten. Dus zoals ze hier zeggen, Québec, je me souviens (Québec, ik zal je me herinneren)!

Next destination: LOS ANGELES! :D


Lots of loveeee, from beautiful Québec!


PS. Iedereen die zo betrokken is geweest de afgelopen maanden, echt dankjewelll! Zo fijn, al die berichtjes en belangstelling steeds; dat heeft me echt goed gedaan. Merci beaucoup :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 17 Juli 2013
Verslag gelezen: 536
Totaal aantal bezoekers 13138

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 15 Januari 2014

Canada & USA

Landen bezocht: